30 квітня Центр стратегічних комунікацій при МКІП презентував дослідження про інформаційні атаки «Інформаційні атаки в соціальних мережах: дослідження впливу російської дезінформації через рекламу в Facebook».
Дослідження проводилось спільно з Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ), його можна почитати тут.
Заступник керівника Центру стратегічних комунікацій Микола Балабан пояснив, що Facebook відноситься до відносно безпечних месенджерів – особливо у порівнянні з Telegram, але росіяни знаходять способи впливати на свідомість українців і там.
«Чому ми називаємо Facebook безпечнішим месенджером? Meta сама вкладає ресурси у те, щоб ловити дезінформацію на своїх платформах, водночас компанія активно взаємодіє і з держорганами, і з громадянським суспільством, що є дуже добре.
Водночас ми бачимо, що росіяни намагаються усіляко обійти правила. У рамках взаємодії з Meta ми кожного тижня надсилаємо сторінки бот-акаунтів, які видають себе за українських високопосадовців. Тільки цього тижня ми надіслали шість таких сторінок: Олени Зеленської, Олександра Сирського, ЗСУ та один твінк-акаунт Володимира Зеленського».

Микола Балабан також пояснив, що завдяки аналізу рекламних постів ворога можна розуміти, на які болючі точки в українському суспільстві хочуть тиснути росіяни.
Аналітик Центру стратегічних комунікацій Сергій Жуков пояснив, які саме теми є найбільш активно використовуваними ворогом. Найпопулярніші – це фронт, дискредитація Заходу в очах українців, мобілізація та корупція в Україні.