14 лютого під час публічного обговорення «Два роки інформаційної війни. Висновки та перспективи» презентували книгу «Як російський інформаційний корабель пішов на… Наративи пропаганди під час повномасштабної війни».
У виданні Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при Міністерстві культури та інформаційної політики зібрав всі ключові матеріали російських «вкидів» за період збройної агресії рф.
Видання готувалося не тільки для історії, але й для правоохоронних органів, які займаються розслідуваннями злочинів росіян – вони ляжуть в основу справ проти російських пропагандистів.
Керівник Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Ігор Соловей поділився висновками про основні тренди за підсумками двох років інформаційної війни з початку повномасштабного вторгнення.
«Завданням було схилити українців до відсутності спротиву. Ми пам’ятаємо, як в медіа в перші дні війни підсвічувались військові навчання, які відбувались біля наших кордонів. Все це робилось для того, щоб показати «непереможність армії РФ» і схилити українців до думки, що спротив неможливий.
Також була мета розколоти українське суспільство – ми всі пам’ятаємо звернення Путіна до українських військовослужбовців.
На Захід транслювалось залякування, що в нас ведеться розробка хімічної зброї, «біолабораторії» та інші жахіття. Таким чином російська пропаганда хотіла відсікти Україну від допомоги Заходу, але цього не сталось, так що завдання можна вважати не виконаним».
Андрій Юсов, представник ГУР Міноборони України відзначив, що видання Центру є важливим та серйозним продуктом, адже one voice у протидії російській пропаганді – це одна зі складових, яка дозволила «вбити» більшість російських фейків, спростувати їх і не дати залетіти, у тому числі в уми українців, і не бути поширеними у світі.